Nezapomeňte na zpětné odkazy
By
Na internetu se to vším možným doslova jenom hemží. Je tam toho uloženo už tolik, že by to nikdo ani za několik životů nestihnul otevřít a prohlédnout. A stále nové a nové prezentace přibývají a konkurence mezi těmito tudíž roste. A z toho logicky vyplývá, že ne všechny z prezentací, jež na internetu lze objevit, také objevovány jsou. Mnohé z nich mají prostě smůlu a netěší se dostatečné návštěvnosti. Třeba nejsou k nalezení, třeba neoplývají dostatečnými kvalitami a třeba jim jenom nejsou příznivě nakloněny nástroje, jež dnes rozhodující měrou ovlivňují to, co bude navštíveno a co ne, a jimž se říká internetové vyhledávače.
A jak vylepšit postavení některé z internetových stránek, jak to zaonačit, aby některý web předstihl ty ostatní v oblibě u těchto vyhledávacích nástrojů a tudíž i v návštěvnosti a smysluplnosti?
Nejednou je jedinou nadějí podobného díla optimalizace pro internetové vyhledávače. K níž pak kromě jiných činností neodmyslitelně patří a svou značnou úlohu sehrává i linkbuilding. Tedy obor, v němž se vše točí kolem zvyšování návštěvnosti a prestiže stránky z pohledu internetových vyhledávačů v podobě vytváření kvalitních zpětných odkazů.
Takové zpětné odkazy jsou ukládány v ideálním případě na obsahově podobné a hojně navštěvované weby s cílem dosažení toho, že jsou zdejší návštěvníci kliknutím na tyto přesměrováni právě na onen optimalizovaný web. Pokud bychom je tedy měli přirovnat k něčemu z nevirtuálního světa, jde vlastně o ukazatele směru, kterým by se měl vydat ten, komu jde právě o dosažení podobného cíle.
Mohlo by se sice zdát, že je vytváření zpětných odkazů banalita, jenže tak tomu rozhodně není. Protože tyto mohou prospívat, ale také škodit, mohou být užitečné stejně jako zbytečné. A chce to tedy vědět, jak na to. Protože odkaz umístěný někam, kam nikdo nezavítá, jak je rok dlouhý, nemá smysl, a odkaz visící na webu s diametrálně odlišnou tématikou sice možná někoho ke kliknutí zláká, ale sotva ho přesvědčí, aby na takto nalezené stránce setrval a jednal tu tak, jak je jejímu majiteli zapotřebí.
A proto se tyto odkazy nesmí podceňovat. A k jejich vytváření je záhodno využít služeb odborníků.